Czy warto skorzystać z usług firmy SEO?

Jeszcze nigdy nie widziałeś tak korzystnej oferty kampanii SEO!

Przedsiębiorstwa oraz właściciele portali internetowych, którzy chcą pojawiać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, mogą to uzyskać na co najmniej kilka sposobów. Pierwszy, którego nie zalecamy, to podejmowanie działań osobiście. Nie posiadając kwalifikacji w problematyce SEO i nie obserwując codziennie wiadomości o zmianach w algorytmie Google, trudno działać właściwie i – najważniejsze – skutecznie. Drugie podejście to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, niemniej jednak nie każda firma może sobie na to pozwolić ze względu na budżet. Trzecie wyjście to rozpoczęcie współpracy z agencją SEO. Wydatki wygospodarowane na takie działania można dostosować do możliwości finansowych zlecającego. Plusem współpracy z agencją SEO jest to, że pomijając speców od SEO w pracują tam także eksperci od grafiki, kodowania, kampanii Google Ads oraz copywritingu, którzy służą merytoryczną pomocą w tych obszarach.

Zalety profesjonalnej firmy SEO

Agencji SEO w naszym kraju jest mnóstwo. Czym kierować się w trakcie wyboru podmiotu, która poprawi naszą widoczność w wynikach organicznych przeglądarek? Zalecamy wybrać firmę, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba firm SEO, a również tych marketingowych oraz kreatywnych, z miesiąca na miesiąc się zwiększa, co nie zawsze zapewnia odpowiednią jakość usług. Wybierając agencję, która funkcjonuje od mniej więcej dekady, można mieć pewność, że posiada ona spore doświadczenie i może bez przeszkód zaprezentować ciekawe portfolio swoich uprzednich klientów. Agencje SEO częstokroć na swoich stronach posiadają dział z historią tzw. „kejsów”. Zanim zatwierdzi się umowę trzeba przeczytać opisy takich przypadków, aby wstępnie zobaczyć, jakich rezultatów można się spodziewać po agencji, a także to jakie problemy udało jej się rozwiązać i dla jakich branż pracowała. Solidna agencja SEO to taka, która działa przejrzyście: zawiadamia o harmonogramie zadań na zbliżające się tygodnie, a także dostarcza sprawozdanie z przeprowadzonych działań i ich następstwa.

Drugi zasadniczy aspekt to personalizacja oferty i dopasowanie strategii prac do profilu działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na pytanie ofertowe reaguje w ciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie gotowego szablonu, powinien to być sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu pytania pracownik doświadczonej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby dopytać o dokładniejsze dane o firmie, potrzebne do opracowania dla niej pełnej oferty. To dane, których nie da się odszukać tak po prostu w sieci, jak np. informacja o prowadzonych do chwili obecnej pracach SEO czy o najistotniejszych dla klienta usługach lub towarach, które pragnie wypromować.

Jaki model rozliczeń z firmą SEO wybrać?

Ostrożnie powinno się podejść do firm SEO, które proponują rodzaj umowy z rozliczeniem się za uzyskany efekt. W takim systemie zleceniodawca płaci agencji SEO dopiero wtedy, gdy frazy kluczowe dotrą na określone w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 albo pierwszej strony wyników). To nadal całkiem popularny rodzaj rozliczeń, aczkolwiek niesie ze sobą duże ryzyko – można bowiem osiągnąć szybkie rezultaty przy pomocy łamania zasad ustalonych przez Google. Nieprzerwanie uaktualniany algorytm dodatkowo nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, z tej przyczyny dobra agencja SEO nigdy nie gwarantuje zdobycia konkretnych efektów. Co do opłaty za usługi agencji SEO, to rzadko jest ona stała – z reguły w pierwszych miesiącach po zawarciu kontraktu niezbędne są większe nakłady finansowe, by wykonać szczegółowy audyt SEO, a następnie zrealizować wszystkie przedstawione w nim zalecenia. W kolejnym okresie współpracy, gdy strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, wydatki na prace bywają znacznie mniejsze.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]