Co sprawdza audyt SEO?

Zamów audyt sklepu internetowego na seo4.net/audyt-stron-internetowych/.

Audyt – cytując internetowe wydanie Słownika Języka Polskiego PWN – to ewaluacja spółki, firmy czy przedsiębiorstwa pod kątem rozmaitych aspektów, między innymi organizacyjnych i finansowych, jak również analiza możliwości dalszego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższe, oznacza więc audyt SEO? Jest to dokładna analiza strony www, sprawdzająca różne jej elementy, jak prędkość ładowania się strony, tytuły i opisy meta, kod strony, hierarchię nagłówków i wiele mniej i bardziej znaczących aspektów. Nie licząc samego wykazania błędów oraz uchybień, w rzetelnym audycie SEO powinny być zamieszczone też zalecenia odnośnie rozwiązania wykrytych problemów.

Audyt SEO bada witrynę www pod względem treści na stronie, zgodności ze normami W3C, użyteczności, a także prawidłowości kodu. Dodatkowo sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Krótko mówiąc, audyt SEO zleca się agencji, by wykazała ona wszelkie dysfunkcje strony i – co najistotniejsze – zaleciła rozwiązania, które umożliwią ich naprawę.

Audyt SEO – darmowy czy płatny?

Online można znaleźć masa narzędzi oraz stron, za pomocą których można błyskawicznie i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonać audyt SEO strony internetowej. Pozytywy tej opcji? Cena i szybkość. Minusy? Jest ich mnóstwo. Darmowe narzędzia czy też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są nieomylne. Jeżeli już odnotują jakieś błędy na stronie, to zapewne nie wszystkie. Dużo pomyłek (między innymi w kodzie) wychwycić można tylko podczas analizy wykonanej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.

Na audyt SEO realizowany przez agencję należy poczekać z reguły od kilku dni do blisko 30 dni. Okres na przygotowanie dokumentu powinien zostać wyznaczony w umowie podpisanej z agencją, która zadeklarowała, iż go sporządzi. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszystkich kluczowych problemów występujących na stronie. Jeśli strona została uruchomiona na platformie pokroju Magento czy Shoper albo na bezpłatnym szablonie, to problemów do poprawy może być dużo. Jeśli witryna wolno się ładuje i nie ma praktycznie żadnej widoczności na najważniejsze dla klienta frazy, to też są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest świetnym pomysłem.

Audyt SEO – co wykaże, jeśli będzie przeprowadzony sumiennie

Rzetelnie zrealizowany audyt SEO może obnażyć sporo błędów strony, między innymi:

  • brak bądź nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
  • przyczyny niskiej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępem do witryny dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu strony,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • brak metadanych,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
  • brak bądź niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • powolne wczytywanie się witryny w wersji desktopowej oraz mobilnej

.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]