PBN – co to jest i jak z niego korzystać?

PBN - zobacz aktualną ofertę.

Żeby konsument dostrzegł twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć firmową stronę www, ale również postarać się o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest zawartość strony oraz to czy cyklicznie dodawane są do niej nowe wyczerpujące i pomocne dla odbiorcy artykuły. Jednak nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingowych jest stosowanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – kto stosuje PBNy?

PBNy są prywatne, dlatego że są budowane i zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez dużą agencję marketingową albo firmę SEO), który troszczy się o jakość publikowanych tam treści. PBNy są często używane jako część rozbudowanej strategii marketingowej, co wypada silnie zaakcentować, bowiem najlepsze rezultaty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz zawartości. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają wygenerowanie sporej liczby linków przychodzących do strony, ale także na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać to, że ich utworzenie sporo kosztuje, a następnie konieczne jest przeznaczenie niemałej ilości godzin na zachowanie ich na właściwym poziomie.

Artykuły z linkiem kanonicznym i wizytówki NAP, czyli jak wykorzystać możliwości PBN

Prywatne sieci serwisów idealnie zdadzą egzamin w pozycjonowaniu lokalnym, ponieważ można na nich publikować tematyczne artykuły sponsorowane stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce online, gdzie przedstawione są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej adres, telefon czy adres e-mail oraz nazwa. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim także wpis w ogólnodostępnym rejestrze firm, profil w mediach społecznościowych albo artykuł, w którym podano firmowe informacje teleadresowe.

Druga efektywna metoda wykorzystania potencjału PBNów to artykuły z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji rzetelnych artykułów z podaniem linku do oryginalnej treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają wyżej przydatność pierwotnego wpisu, gdyż natrafianie na linki do niego na rozmaitych witrynach zewnętrznych traktują jako znak, że pod wymienionym adresem kanonicznym opublikowane są rzetelne, warte uwagi informacje. Artykuły z linkiem kanonicznym są najskuteczniejsze przy tekstach z sektora YMYL, gdzie istotne jest osiągnięcie wysokiego autorytetu, innymi słowy tych powiązanych zwłaszcza z finansami, aktualnymi informacjami, doradztwem prawnym i zdrowiem.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO